Cinco conceptos para maximizar el aprendizaje en el sitio de trabajo

Luis carlos Domínguez torres (Autor Corresponsal), Neil valentín Vega peña (Segundo Autor), Jaime andrés Leal camacho (Estudiante de maestría)

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

Workplace learning in medicine includes central con-cepts, sometimes confusing and interchangeable, such as context, environment, workplace, culture, and learning climate. Each concept is supported by diverse theoretical frameworks from the organizational and positive psychol-ogy, education, sociology, and organizational management fields, among others. Understanding these concepts is central to maximizing learning in the workplace.This document offers a review of these concepts and proposes a framework for their integration in the field of medical education.This is an Open Access article under the CC BY-NC-ND license (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/).

Título traducido de la contribuciónFive concepts to strengthen workplace-based learning
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)114-121
PublicaciónInvestigación en Educación Médica
Volumen13
N.º49
DOI
EstadoPublicada - 9 ene. 2024

Focos Estratégicos

  • Vida Humana Plena (Vita)​

Clasificación de Articulo

  • Articulo Revision

Indexación Internacional (Artículo)

  • SCOPUS

Scopus-Q Quartil

  • Q3

ISI- Q Quartil

  • Ninguno

Categoría Publindex

  • B

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Cinco conceptos para maximizar el aprendizaje en el sitio de trabajo'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto