Proyectos por año
Resumen
Víctor García Perdomo writes that Colombia's media system is increasingly concentrated, with traditional media owned by large corporations playing a significant role in shaping the public agenda. Media are often seen as aligned with economic and political elites, contributing to declining trust, especially with the rise of disinformation on social media. Despite the emergence of alternative and digital-native outlets improving perceptions, traditional media struggle to innovate in digital environments due to platform dominance over audience attention and advertising revenue.
| Idioma original | Inglés |
|---|---|
| Título de la publicación alojada | Media Compass |
| Subtítulo de la publicación alojada | A Companion to International Media Landscapes |
| Editores | Aljosha Karim Schapals, Christian Pentzold |
| Lugar de publicación | NJ |
| Editorial | Wiley-Blackwell |
| Capítulo | 23 |
| Páginas | 240-249 |
| Número de páginas | 10 |
| Volumen | 1 |
| Edición | 1 |
| ISBN (versión digital) | 9781394196272 |
| ISBN (versión impresa) | 978-1-394-19624-1 |
| DOI | |
| Estado | Publicada - 1 ene. 2024 |
Focos Estratégicos
- Sociedad Digital y Competitividad (SocietalIA)
Huella
Profundice en los temas de investigación de 'Colombia: Media Ownership Concentration and Violence against Journalists in the Landscape'. En conjunto forman una huella única.Proyectos
- 1 Terminado
-
Social Network Analysis De Los Canales De Televisión Colombianos
Garcia Perdomo, V. M. (Investigador principal), Magaña Arango, M. I. (Investigador), Hernandez Rodriguez, J. C. (Investigador) & Ventin Sanchez, J. A. (Investigador)
15/01/19 → 15/01/22
Proyecto: Proyectos de Investigación