Colombia: Media Ownership Concentration and Violence against Journalists in the Landscape

Producción científica: Capítulo del libro/informe/acta de congreso/productos no especializadosCapítulo de libro resultado de investigaciónrevisión exhaustiva

Resumen

Víctor García Perdomo writes that Colombia's media system is increasingly concentrated, with traditional media owned by large corporations playing a significant role in shaping the public agenda. Media are often seen as aligned with economic and political elites, contributing to declining trust, especially with the rise of disinformation on social media. Despite the emergence of alternative and digital-native outlets improving perceptions, traditional media struggle to innovate in digital environments due to platform dominance over audience attention and advertising revenue.
Idioma originalInglés
Título de la publicación alojadaMedia Compass
Subtítulo de la publicación alojadaA Companion to International Media Landscapes
EditoresAljosha Karim Schapals, Christian Pentzold
Lugar de publicaciónNJ
EditorialWiley-Blackwell
Capítulo23
Páginas240-249
Número de páginas10
Volumen1
Edición1
ISBN (versión digital)9781394196272
ISBN (versión impresa)978-1-394-19624-1
DOI
EstadoPublicada - 1 ene. 2024

Focos Estratégicos

  • Sociedad Digital y Competitividad​ (SocietalIA)

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Colombia: Media Ownership Concentration and Violence against Journalists in the Landscape'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto