Integrating Learning and Knowledge Technologies in Hybrid Classical Language Education: A Case Study from the University of La Sabana

Título traducido de la contribución: Integración de Tecnologías del Aprendizaje y el Conocimiento en la Educación Híbrida de Lenguas Clásicas: Un Estudio de Caso de la Universidad de La Sabana

Ronal Forero Alvarez (Autor Corresponsal), Liliana Andrea Triana Perdomo (Segundo Autor), Laura Katherin Jimenez Cuadros (Tercer Autor)

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

In this study, we explore the integration of learning and knowledge technologies in hybrid Ancient Greek and Latin courses at the University of La Sabana during the COVID-19 pandemic. Using an action research methodology, 12 interactive activities were designed and categorized into dynamic class segments of 20- and 10-minute blocks to enhance student engagement and motivation. Data collection methods included classroom observations, surveys, and performance analysis. The results indicate enhanced student interaction and learning outcomes, demonstrating the effectiveness of learning and knowledge technologies in revitalizing classical language education in a hybrid learning environment. This study provides valuable insights into the implementation of innovative pedagogical strategies and the continuous refinement of teaching methodologies through iterative cycles of action and reflection.
Título traducido de la contribuciónIntegración de Tecnologías del Aprendizaje y el Conocimiento en la Educación Híbrida de Lenguas Clásicas: Un Estudio de Caso de la Universidad de La Sabana
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)947-959
Número de páginas13
PublicaciónForum for Linguistic Studies
Volumen7
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 14 ene. 2024

Focos Estratégicos

  • Sociedad Digital y Competitividad​ (SocietalIA)

Clasificación de Articulo

  • Artículo completo de investigación

Indexación Internacional (Artículo)

  • SCOPUS

Scopus-Q Quartil

  • Q2

ISI- Q Quartil

  • Ninguno

Categoría Publindex

  • B

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Integración de Tecnologías del Aprendizaje y el Conocimiento en la Educación Híbrida de Lenguas Clásicas: Un Estudio de Caso de la Universidad de La Sabana'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto