Learning analytics and personalization of learning: a review

Título traducido de la contribución: Análisis de aprendizaje y personalización del aprendizaje: una revisión

Nubia Andrea del Pilar Gonzalez (Primer Autor), Andrés Chiappe (Autor Corresponsal)

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo de revisiónrevisión exhaustiva

3 Citas (Scopus)

Resumen

Education in the 21st century is increasingly mediated by digital technologies in a context in which enormous amounts of information are daily generated. Regarding this and considering the imminent application of emerging trends such as “Internet of Things” (IoT), the study of its educational effects becomes a matter of great relevance for both educational researchers and practitioners. In this context, “Learning Analytics” takes on special importance as a perspective to approach the aforementioned issue, especially from a very relevant topic: the personalization of learning. In this sense, a systematic review of literature about learning analytics published in the last two decades was carried out to identify its potential as a factor in strengthening the personalization of learning. The results show a set of key factors that include aspects related to assessment, the use of dashboards, social learning networks, and intelligent tutoring, and the importance of monitoring, feedback, and support.

Título traducido de la contribuciónAnálisis de aprendizaje y personalización del aprendizaje: una revisión
Idioma originalInglés
Número de artículoe0244234
PublicaciónRevista Ensaio: Avaliação E Políticas Públicas Em Educação
Volumen32
N.º122
DOI
EstadoPublicada - 2024

Focos Estratégicos

  • Cultura de Paz, Ciudadanía y Familia UniSabana ​(Pacificus)

Indexación Internacional (Artículo)

  • SCOPUS

Scopus-Q Quartil

  • Q3

Categoría Publindex

  • B

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Análisis de aprendizaje y personalización del aprendizaje: una revisión'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto