Shaping Better Futures: Inside-Out Colombian English Language Teachers’ Gaps and Practices

Título traducido de la contribución: Trazando mejores futuros: una mirada de adentro hacia afuera de las necesidades y prácticas de los docentes de inglés en Colombia

Ingrit Juliana Díaz, Catalina Ipia Salinas, Liliana Cuesta Medina (Tercer Autor)

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

This exploratory qualitative study reports gaps in the preservice teacher education and professional development of 15 English language teachers in a Colombian public university regarding their teaching knowledge and practice. Grounded theory was used to examine the data collected via focus groups and questionnaires, which were validated and triangulated. Findings reveal several teacher deficiencies, classified into three axes: language proficiency, teaching awareness, and teacher challenges. These tensions unveil imbalances between theory and practice, inefficient mentoring during the practicum stage, lack of classroom management skills for efficient teaching, and the need to revitalize and endorse information and communications technology education and use in the new classroom era. The article also offers a discussion on reconceptualizing teacher education.

Título traducido de la contribuciónTrazando mejores futuros: una mirada de adentro hacia afuera de las necesidades y prácticas de los docentes de inglés en Colombia
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)65-79
Número de páginas15
PublicaciónProfile: Issues in Teachers' Professional Development
Volumen25
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 1 jul. 2023

Focos Estratégicos

  • Cultura de Paz, Ciudadanía y Familia UniSabana ​(Pacificus)

Clasificación de Articulo

  • Artículo completo de investigación

Indexación Internacional (Artículo)

  • ISI Y SCOPUS

Scopus-Q Quartil

  • Q1

ISI- Q Quartil

  • Q3

Categoría Publindex

  • A1

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Trazando mejores futuros: una mirada de adentro hacia afuera de las necesidades y prácticas de los docentes de inglés en Colombia'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto